Niveau Puzzels

Wij vinden het belangrijk dat de rekenaar een succeservaring beleeft, zodat de gebruiker geprikkeld wordt om verder te gaan. 

Binnen het veld van alle mogelijke puzzels hebben we zoals gezegd STROMINGEN aangebracht.

Een STROMING wordt gekenmerkt door de 3 gekozen basis componenten (PUZZELVORM, VARIANT, GETAL-VERZAMELING). Binnen elke stroming hebben we voor de opbouw van de puzzels een systeem ontworpen met verschillende niveaus. 

Met andere woorden het NIVEAU staat los (onafhankelijk) van de VARIANT of het nu een SOMPUZZEL of PRODUCTPUZZEL is maakt dus niet uit.

Door de getalwaarden van de speelstenen te verhogen wordt het rekenwerk lastiger en daarmee de moeilijkheidsgraad.

We verhogen daarom op natuurlijke wijze de speelwaarden bij elke PUZZELVORM die je doorloopt.

Beginnend bij een -INSTAP- en eindigend met een -MASTER- niveau.

  • niveau 1: instap niveau (zeer makkelijk), met hulplijnen.

  • niveau 2: begin niveau (makkelijk), met hulplijnen.

  • niveau 3: gevorderd niveau (lastig)

  • niveau 4: competent niveau (moeilijk)

  • niveau 5: expert niveau (zeer moeilijk)

  • niveau 6: master niveau (extreem moeilijk)

Wij willen wel aangeven dat dit slechts een indicatie is, de verschillende niveaus zijn natuurlijk afhankelijk van leeftijd, leerniveau, land en de gehanteerde methode op school.

Op basis van feedback van wiskunde- en rekendocenten en natuurlijk onze eigen ervaring is deze niveau opdeling gemaakt.

Het belangrijkste waar het volgens ons om moet gaan is rekenplezier, het spelen met getallen!

 

Een kenmerk van de RESOLF puzzel is dat elke puzzel één unieke oplossing kent.

Met andere woorden er is precies één rangschikking van de speelwaarden die de gewenste veldwaarden bereikt.

Tenzij we vermelden dat er meerdere oplossingen zijn. 

Een puzzel met meerdere oplossingen, heeft een hogere succeskans!

Niveau 1: INSTAP-NIVEAU.

 

Bij dit niveau zijn alvast 2 speelwaarden in de knopen ingevuld.

Wij noemen dit twee HINTS.

Hierdoor is de reken-puzzel toegankelijker en laagdrempeliger.

Zodat de kans op succes vele malen groter is!

In de Webshop worden deze opgaven van niveau 1

als E-book aangeboden.

Ook in de RESOLF app is dit natuurlijk verwerkt.


Niveau 2:  BEGIN-NIVEAU.

 

Bij dit niveau wordt één HINT gegeven.

Hierdoor is de reken-puzzel eenvoudiger.

In de Webshop worden deze opgaven (binnenkort) van niveau 2

als E-book aangeboden.

Ook in de nieuwe RESOLF-APP wordt dit natuurlijk verwerkt.


Niveau 3: GEVORDERD-NIVEAU.

 

Bij dit niveau wordt geen HINT gegeven, maar zijn

twee waarden van de speelgetallen gelijk.

Hierdoor heb je minder verschillende getallen, daarom is de kans op succes ietsje groter.

In de Webshop worden deze opgaven (binnenkort) van niveau 3

als E-book aangeboden.

Ook in de komende RESOLF-APP wordt dit natuurlijk verwerkt.


Niveau 4: COMPETENT-NIVEAU.

 

Bij dit niveau wordt geen HINT gegeven én zijn de

speelgetallen allemaal verschillend.

(Bij de SOMPUZZEL is het getal 0 altijd ingesloten).

Als je deze puzzels aankan, beheers je van goede rekenvaardigheden!

In de Webshop worden deze opgaven (binnenkort) van niveau 4

als E-book aangeboden.

Ook in de verbeterde RESOLF-APP wordt dit natuurlijk verwerkt.


Niveau 5: EXPERT-NIVEAU.

 

Bij dit niveau wordt geen HINT gegeven én zijn de

speelgetallen allemaal verschillend en hebben relatief hoge waarden.

Deze puzzels zijn echt voor de experts onder ons!

In de Webshop worden deze opgaven (binnenkort) van niveau 5

als E-book aangeboden.

Ook in de verbeterde RESOLF-APP wordt dit natuurlijk verwerkt.


Niveau 6: MASTER-NIVEAU.

 

Bij dit niveau wordt natuurlijk geen HINT gegeven.

Bovendien zijn de speelgetallen allemaal verschillend én zijn

ook de veldgetallen ongeordend.

Wij noemen dit de MASTER-puzzel.

In de Webshop worden deze opgaven (binnenkort) van niveau 6

als E-book aangeboden.

Ook in de RESOLF app wordt dit natuurlijk verwerkt.


Rekenen met natuurlijke getallen.

Rekenen met gehele getallen.

Rekenen met breuken

Rekenen met decimale getallen.

Rekenen met wortels.

Rekenen met variabelen (of letter rekenen).

Rekenen met machten & exponenten.

Rekenen met logaritmen.

Rekenen met goniometrische getallen.

Rekenen met rationale  getallen.

Rekenen met vectoren en scalairen.

Rekenen met complexe getallen.

Rekenen met lineaire- en gebroken functies.

Rekenen met logaritmische functies.